יום רביעי, 21 בדצמבר 2011

לאיפה תמיד כיף לחזור

לא מעט פעמים שואלים אותי אילו ערים אני הכי אוהב בעולם. שאלה מורכבת לכל הדעות. ניו יורק, טוקיו, מדריד, בומביי או בואנוס איירס כל כך שונות אחת מהשנייה וכל כך יפות כל אחת בפני עצמה. אבל מדיי פעם, כמו אהובות ישנות, יש אחת שנחרטת לי עמוק בלב. אולי בגלל שפתאום מצאתי בה יופי שונה, או געגוע שצובט את הלב, חוויה יוצאת דופן או דווקא סתם קסם יום יומי.

לאחרונה גיליתי מחדש את פראג. באחת מהטיסות הייתה לנו נחיתה של 5 ימים, וכך קרה שממש יצא לי לעשות נופש בפראג, כמו אחרון התיירים. בירת צ'כיה התגלתה כעיר מרשימה, מיוחדת ויוצאת דופן. יש בה מארג כמעט מושלם של חדש וישן: מבתי כנסת עתיקים וספריות מרשימות עד חיי לילה תוססים, מיצגי וידאו ארט ומוזיאונים. במיוחד נהניתי שם מהאמנות בייצוגית של העיר – תיאטרון שחור, שזה מין מופע שנעך בחושך מוחלט אורות וצבעים זוהרים. חוויה מאוד מיוחדת. בקיצור, אחרי זמן ממושך שלא יצא לי לבקר בה מעבר לשלום-שלום של להעלות נגלה של תיירים, לנקות את המטוס ולהתכונן לנגלה הבאה - התאהבתי מחדש בעיר הזו. שזה מעניין, כי הייתי בטוח שאם תשאלו אותי הייתי אומר בנגקוק בלי לחשוב פעמיים.

תודו שזה נראה כמו משהו מסיפור של האחים גרים:



בהמשך לסיבוב האירופאי יצא לי לאחרונה גם להיות על הרבה טיסות לאיטליה. איטליה בשבילי היא קסם. בתור חובב מושבע של אוכל טוב, יין משובח והיסטוריה – רומא היא ללא ספק אחת הערים האהובות עליי בעולם. תמיד תוכלו למצוא אותי מסתובב עם כל התיירים בקולוסאום בפעם ה 300 בחיי ומשם לפיאצות המהממות על שלל המסעדות הביתיות והגלידריות הנפלאות. אם מיציתי את רומא ונשאר לי זמן, תוכלו תמיד למצוא אותי בסיינה, העיירה הציורית שבחבל טוסקנה. שם יש כבר חדר בביתה של גברת רוסיאני שרשום על שמי.... האירוח בביתה של הגברת הזו אינו נופל מזה של מלון חמישה כוכבים. על הבישול שלה אני בכלל לא אתחיל לדבר, כי אחרת אני אאלץ לעלות על הטיסה הקרובה לאיטליה, בלי שום קשר ללוח המשמרות. אה, רגע, זה בדיוק איפה שאני נמצא...

הנוף מהחדר שלי:

למה אני אוהב את העבודה שלי

אני מה שאתם יכולים לקרוא לו "דייל משופשף". קרוב ל 10 שנים שאני נמצא יותר באוויר מאשר על הקרקע. אני אוהב את העבודה שלי. מעבר לחופשות התכופות בחו"ל,  לעובדה שמקום העבודה שלי דינמי (פשוטו כמשמעו) וההטבות בדיוטי פרי – אני אוהב אנשים.  אחת האהבות הגדולות שלי בחיים היא אנשים, ואין מקום הזוי מצחיק ומפתיע יותר לפגוש בו אנשים מאשר על מטוס. הדברים שראיתי והסיפורים ששמעתי יכולים לספק חומר לעשרות סרטים שונים מכל ז'אנר שתרצו: דרמה, קומדיה, מדע בדיוני או סרט אקשן.

כשאני עולה על טיסה ומברך לשלום את האנשים, אני יודע מי עומד להיות חבר שלי, מי עומד לבקש בקשות מוזרות, מי יישן כל הטיסה ומי לא יפסיק ללכת במעברים הלוך חזור. זה מה שנקרא וותק.

לפני כמה ימים עליתי על טיסה לקפריסין, לכאורה טיסה קצרה ללא הפתעות. בסביבות ה- 45 דקות לכל כיוון, ממש כמו נסיעה קצרה ברכב. אלא שאפילו אני לא חזיתי את הסצנה הרומנטית שעמדה להתרחש. בין האנשים במטוס היה גם זוג צעיר שטס לחופשה בקפריסין. הבחור החליט להפתיע את חברתו. רבע שעה אחרי שהשלטים של החגורות נכבים, הבחור קם והולך לשירותים. הוא לא נראה הכי יציב, אז אני שואל אותו האם הכל בסדר.."אני חושב שכן" עונה הבחור, "אני עומד להציע לחברה שלי נישואים".

מאותו הרגע נהייתי השושבין הלא רשמי שלו ויחד רקמנו תוספת קטנה לתכנית המקורית. הבחור חזר מהשירותים, התיישב כאילו דבר לא קרה, וכמה דקות אחר כך הטייס – אודי, אחלה גבר שבעולם – הודיע שהנוסעת קארין מתבקשת לשים לב. או אז הבחור כרע ברך, שלף טבעת ושאל אם היא רוצה לנצל את החופשה בקפריסין לטקס נישואים אזרחיים. זה היה הסימן שלי. מייד הוצאתי בקבוק שמפניה, פתחתי אותו בקול תרועה, ובעידוד הנוסעים עזרתי לה לענות את התשובה הנכונה. זה היה "כן", דרך אגב...


בדיעבד, חבל שלא צילמתי. היה יכול להיות מגניב להעלות פה תמונה של רגע ההצעה.